1.기업개요
About CarMax
CarMax, the nation’s largest retailer of used autos, revolutionized the automotive retail industry by driving integrity, honesty and transparency in every interaction. The company offers a truly personalized experience with the option for customers to do as much, or as little, online and in-store as they want. CarMax also provides a variety of vehicle delivery methods, including home delivery, express pickup and appointments in its stores. During the fiscal year ended February 28, 2022, CarMax sold approximately 924,000 used vehicles and 706,000 wholesale vehicles at its auctions. In addition, CarMax Auto Finance originated more than $9 billion in receivables during fiscal 2022, adding to its nearly $16 billion portfolio. CarMax has more than 230 stores, more than 30,000 associates, and is proud to have been recognized for 18 consecutive years as one of the Fortune 100 Best Companies to Work For®. CarMax is committed to making a positive impact on people, communities and the environment.
미국 최대 중고 자동차 소매업체인 카맥스는 모든 상호 작용에서 무결성, 정직성 및 투명성을 제공함으로써 자동차 소매 산업에 혁명을 일으켰습니다. 카맥스는 고객이 원하는 만큼 온라인 및 매장에서 할 수 있는 옵션을 통해 진정으로 개인화된 경험을 제공합니다. 카맥스는 또한 홈 딜리버리, 익스프레스 픽업, 매장 예약 등 다양한 차량 배송 방법을 제공합니다.
2022년 2월 28일에 마감된 회계 연도 동안 CarMax는 경매에서 약 924,000대의 중고차와 706,000대의 도매 차량을 판매했습니다. 또한 CarMax Auto Finance는 2022 회계연도에 90억 달러 이상의 수취 채권을 창출하여 거의 160억 달러의 포트폴리오를 추가했습니다. CarMax는 230개 이상의 매장과 30,000명 이상의 직원을 보유하고 있으며 18년 연속 Fortune® 100대 일하기 좋은 기업 중 하나로 선정된 것을 자랑스럽게 생각합니다. CarMax는 사람, 지역사회 및 환경에 긍정적인 영향을 미치도록 노력하고 있습니다.
2.실적리뷰
실적을 리뷰하기전에 카맥스의 CEO인 Bill Nash의 발언을 보고 가겠습니다.
“While the used vehicle market environment was challenging in the first quarter, we continued to make progress on the key strategic priorities that enable CarMax to grow profitable market share, now and into the future,” said Bill Nash, president and chief executive officer. “For the past several years, our priorities and investments have focused on building a leading e-commerce platform that integrates buying and selling cars with our best-in-class store experience. All of our retail customers are now able to transact online on their own. We will now turn our efforts to further improving the experience for customers and associates by focusing on the seamlessness of our online and in-store offerings.”
중고차 시장 환경이 1분기에 어려웠지만 우리는 CarMax가 현재와 미래에 수익성 있는 시장 점유율을 높일 수 있도록 하는 주요 전략적 우선순위에 대한 진전을 계속했습니다. 지난 몇 년 동안 우리의 우선 순위와 투자는 동급 최고의 매장 경험과 자동차 구매 및 판매를 통합하는 선도적인 전자 상거래 플랫폼을 구축하는 데 중점을 두었습니다. 이제 모든 소매 고객이 스스로 온라인으로 거래할 수 있습니다. 이제 우리는 온라인 및 매장 내 제품의 원활한 제공에 중점을 두어 고객과 직원을 위한 경험을 더욱 개선하기 위해 노력할 것입니다.
매출 : 9.31B
예측 : 9.06B(+2.76%)
EPS : 1.56
예측 : 1.51(+3.31%)
Highlights(하이라이트)
Enabled online self-progression capabilities for all of our retail customers.
Net revenues of $9.3 billion, up 21.0% compared with the prior year first quarter.
Sold 427,257 units through our combined retail and wholesale channels, down 5.5% versus the prior year first quarter.
Retail used unit sales declined 11.0% to 240,950 vehicles, and comparable store used unit sales declined 12.7%.
Wholesale units increased 2.7% to 186,307 vehicles.
Bought 362,280 vehicles from consumers and dealers, up 6.2% versus last year’s first quarter.
345,216 of these vehicles were from consumers, up 3.0% over last year’s record results.
17,064 of these vehicles were through MaxOffer, our digital appraisal product for dealers, up 183.4% over last year’s first quarter.
Gross profit per retail used unit of $2,339, an increase of $134 versus the prior year’s first quarter, and gross profit per wholesale unit of $1,029, consistent with last year’s first quarter.
CarMax Auto Finance (CAF) income of $204.5 million, a 15.4% year-over-year decline as the $82.2 million swing in the provision for loan losses, reflecting a more normalized environment, outweighed the effects of robust growth in CAF’s net interest margin and average managed receivables. Net interest margin improved to 7.5% of average managed receivables, up from 6.9% in the prior year’s first quarter.
Net earnings per diluted share of $1.56, down from a record $2.63 a year ago.
While the decline in used sales was a key contributor, net earnings were also negatively impacted by the year-over-year swing in the provision for loan losses and a $22.2 million unrealized gain on investment in last year’s first quarter.
모든 소매 고객을 위해 온라인 자체 진행 기능을 지원했습니다.
순매출은 93억 달러로 전년 1분기 대비 21.0% 증가했다.
소매 및 도매 채널을 통해 427,257개의 차량을 판매하여 전년도 1분기 대비 5.5% 감소했습니다.
소매 중고 단위 판매는 11.0% 감소한 240,950대를 기록했으며 동일 매장 중고 판매는 12.7% 감소했습니다.
도매 단위는 2.7% 증가한 186,307대를 기록했습니다.
소비자 및 딜러로부터 362,280대의 차량을 구매하여 작년 1분기보다 6.2% 증가했습니다.
이 중 34만5,216대가 소비자로부터 구매한 차량으로, 지난해 사상 최대 실적 대비 3.0% 증가했다.
이 중 17,064대가 딜러를 위한 당사의 디지털 평가 제품인 MaxOffer를 통해 이루어졌으며, 이는 작년 1분기 대비 183.4% 증가한 수치입니다.
소매 중고 단위당 매출총이익은 $2,339로 전년도 1분기 대비 $134 증가했으며 도매 단위당 매출총이익은 $1,029로 작년 1분기와 일치했습니다.
CarMax Auto Finance(CAF) 수입은 2억450만 달러로 대출 손실 충당금 8220만 달러의 변동으로 CAF의 순이자 마진 및 평균 관리 미수금 증가 효과가 상쇄되면서 전년 대비 15.4% 감소했습니다. 순이자 마진은 평균 관리 미수금의 7.5%로 개선 되어 전년도 1분기의 6.9%에서 증가했습니다.
희석주당 순이익은 $1.56로 1년 전 기록적인 $2.63에서 하락했습니다. 중고 판매 감소가 주요 원인이었지만 순이익은 전년 동기 대비 대출 손실 충당금 변동과 2,220만 달러의 미실현 투자 이익으로 인해 부정적인 영향을 받았습니다.
First Quarter Business Performance Review(1분기 경영실적 검토)
Sales . Combined retail and wholesale used vehicle unit sales were 427,257, a decrease of 5.5% from the prior year’s first quarter. Online retail sales accounted for 11% of retail unit sales, compared with 8% in the first quarter of last year. Revenue from online transactions, including retail and wholesale unit sales, was $2.9 billion, or approximately 31% of net revenues, compared with 24% of net revenues in last year’s first quarter.
중고차 도소매 합산 판매량은 42만7257대로 전년 동기 대비 5.5% 감소했습니다. 온라인 소매 판매는 소매 단위 판매의 11%를 차지했으며 작년 1/4분기의 8%와 비교됩니다. 소매 및 도매 단위 판매를 포함한 온라인 거래 매출은 29억 달러로 순매출의 약 31%로 작년 1분기 순매출의 24%와 비교됩니다.
Total retail used vehicle unit sales declined 11.0% to 240,950 and comparable store used unit sales declined 12.7% from the prior year’s first quarter. We believe a number of macroeconomic factors weighed on our first quarter unit sales performance, including the lapping of stimulus benefits paid in the prior year period; widespread inflationary pressures, including challenges to vehicle affordability; and waning consumer confidence. Total retail used vehicle revenues increased 13.9% compared with the prior year’s first quarter due to an increase in the average retail selling price, which rose approximately $6,300 per unit, or 28.0%, partially offset by the decrease in retail used units sold. The increase in average retail selling price largely reflected higher vehicle acquisition costs resulting from strong wholesale industry valuations.
총 소매 중고차 판매는 전년 동기 대비 11.0% 감소한 240,950대, 동일 점포 중고 판매 대수는 12.7% 감소했습니다. 우리 는 전년도 기간에 지급된 경기 부양 혜택의 랩핑을 포함하여 차량 구입에 대한 도전을 포함한 광범위한 인플레이션 압력과 소비 신뢰 하락과 같은 많은 거시 경제 요인이 1분기 단위 판매 실적에 영향을 미쳤다고 생각합니다.
총 소매 중고차 수익 은 평균 소매 판매 가격의 증가로 인해 전년도 1분기에 비해 13.9% 증가했으며, 이는 판매된 소매 중고 단위의 감소로 부분적으로 상쇄되어 단위당 약 6,300달러 또는 28.0% 증가했습니다. 평균 소매 판매 가격의 증가는 강한 도매 산업 평가로 인한 높은 차량 구입 비용을 크게 반영했습니다.
Total wholesale vehicle unit sales increased 2.7% to 186,307 versus the prior year’s first quarter as we rolled over last year’s nationwide launch of our instant offer appraisal product on carmax.com. Wholesale volume was negatively impacted by a calendar shift, which reduced auction volume when compared to the prior year as well as our decision to shift some units from wholesale to retail to meet consumer demand for lower priced vehicles. Total wholesale revenues increased 54.0% compared with the prior year’s first quarter due to the average wholesale selling price rising by more than $3,700 per unit, or 51.3%, together with the increase in wholesale units sold.
carmax.com에서 작년 즉석 오퍼 평가 제품을 전국적으로 출시하면서 전체 도매 차량 판매 대수는 전년 1분기에 비해 2.7% 증가한 186,307대를 기록했습니다. 도매 물량은 전년도에 비해 경매 물량을 감소시킨 캘린더 변경과 더 낮은 가격의 차량에 대한 소비자 수요를 충족하기 위해 일부 품목을 도매에서 소매로 전환하기로 한 결정으로 인해 부정적인 영향을 받았습니다. 전체 도매 매출은 판매대수 증가와 함께 평균 도매판매가격이 대당 3700달러(51.3%) 이상 상승해 전년 1분기 대비 54.0% 증가했습니다.
Gross Profit . Total gross profit was $875.4 million, down 5.3% versus last year’s first quarter. Retail used vehicle gross profit declined 5.6%, reflecting the combined effects of the decline in retail unit sales and an improvement in the related gross profit per unit, which rose $134 to $2,339.
매출총이익은 8억 7,540만 달러로 작년 1분기 대비 5.3% 감소했습니다. 소매 중고차 매출총이익은 소매 단위 판매 감소와 관련 단위당 매출총이익 개선의 결합된 효과를 반영하여 5.6% 감소했으며, 관련 단위당 매출총이익은 134달러 증가한 2,339달러를 기록했습니다.
Wholesale vehicle gross profit increased 3.1% versus the prior year’s quarter, reflecting the continued growth in wholesale unit volume and a slight increase in the related gross profit per unit, which rose $4 to $1,029.
차량 도매 매출총이익은 도매대수 증가세가 지속되고, 대당 관련 매출총이익이 4달러 증가한 1029달러를 기록한 것을 반영해 전년 동기 대비 3.1% 증가했습니다.
SG&A . Compared with the first quarter of fiscal 2022, SG&A expenses increased 18.5% to $656.7 million. Contributing factors included the effect of increases in staffing and wage pressures over the past year, investments to advance our technology platforms and strategic initiatives as well as growth related costs, increases in advertising expenses and the consolidation of Edmunds. Partially offsetting these items was a reduction in share-based compensation, which largely reflected changes in the company’s share price. SG&A as a percent of gross profit was 75.0%, versus 59.9% in the prior year’s first quarter driven by the expenses noted above, combined with the decrease in sales volume.
2022회계연도 1분기 대비 SG&A 비용은 18.5% 증가한 6억5,670만 달러를 기록했습니다. 기여 요인으로는 지난 1년간 인력 및 임금 압력 증가 효과, 기술 플랫폼 및 전략적 이니셔티브를 발전시키기 위한 투자, 성장 관련 비용, 광고 비용 증가 및 Edmunds의 통합 등이 있습니다. 이들 항목을 일부 상쇄한 것은 주식기준보상금(스톡옵션) 감소로 회사 주가변동이 크게 반영되었습니다. 매출총이익에서 판관비 비율은 75.0%로 위에서 언급한 비용과 판매량 감소로 인해 전년도 1분기의 59.9%에 비해 크게 증가했습니다.
Share Repurchase Activity(자사주 매입) During the first quarter of fiscal 2023, we repurchased 1.6 million shares of common stock for $157.6 million pursuant to our share repurchase program. As of May 31, 2022, we had $2.62 billion remaining available for repurchase under the outstanding authorization.
Store Openings(신규매장 오프닝) During the first quarter of fiscal 2023, we opened one new retail location in Edison, New Jersey, our first retail store in the New York metro market. In fiscal 2023, we plan to open a total of ten new locations.
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