본문 바로가기
카테고리 없음

빅토리아 시크릿(NYSE: VSCO) 2022년 1분기 실적 발표

by Meinung 2022. 6. 13.
반응형

 

 

1.기업개요

 

About Victoria’s Secret & Co

 

Victoria’s Secret & Co. (NYSE: VSCO) is a Fortune 500 specialty retailer of modern, fashion-inspired collections including signature bras, panties, lingerie, casual sleepwear, athleisure and swim, as well as award-winning prestige fragrances and body care. VS&Co is comprised of market leading brands, Victoria’s Secret and Victoria’s Secret PINK, that share a common purpose of inspiring and uplifting our customers in every stage of their lives. We are committed to empowering our more than 30,000 associates across a global footprint of over 1,350 retail stores in more than 70 countries. We provide our customers with products and experiences that make them feel good inside and out while driving positive change through the power of our products, platform and advocacy.

 

Victoria's Secret & Co.(NYSE: VSCO)는 시그니처 브래지어, 팬티, 란제리, 캐주얼 잠옷, 애슬레저 및 수영뿐만 아니라 수상 경력에 빛나는 프레스티지 향수 및 바디 케어를 포함한 현대적이고 패션에서 영감을 받은 컬렉션을 판매하는 Fortune 500 전문 소매업체입니다. VS&Co는 시장을 선도하는 브랜드인 Victoria's Secret과 Victoria's Secret PINK로 구성되어 있으며, 고객의 삶의 모든 단계에서 영감을 주고 향상시키는 공통의 목적을 공유합니다. 우리는 70개 이상의 국가에서 1,350개 이상의 소매점을 보유하고 있는 30,000개 이상의 협력업체에 권한을 부여하기 위해 노력하고 있습니다. 우리는 고객에게 제품, 플랫폼 및 응원의 힘을을 통해 긍정적인 변화를 주도하면서 안팎으로 만족감을 주는 제품과 경험을 제공합니다.

 

 

 

 

 

2.실적리뷰

 

실적을 리뷰하기전에 빅토리아 시크릿의 CEO인 Martin Waters의 발언을 보고 가겠습니다.

 

Commenting on results, Chief Executive Officer Martin Waters stated, "We are pleased with our first quarter results and our team’s strong execution. Against the backdrop of significant global headwinds and a challenging inflationary environment, we delivered sales results at the high end of our guidance range and better than expected adjusted earnings per diluted share. Our performance is a testament to the hard work and relentless focus of our team. Powered by our brand revolution, we have strengthened our emotional connection with our customer and further enhanced our leadership in bras through innovative product launches, while diligently focusing on the efficiency of our retail operations."

 

우리는 1분기 실적과 우리 팀의 강력한 실행에 만족합니다. 심각한 글로벌 역풍과 어려운 인플레이션 환경에도 불구하고,  우리는 우리의 가이던스 범위의 상한판매 결과를 제공했고, 예상보다 나은 조정 희석 주당 순이익을 제공했습니다. 우리의 성과는 우리 팀이 열심히 노력하고 끈질기게 집중한다는 증거입니다. 브랜드 혁명에 힘입어 우리는 고객과의 정서적 유대를 강화하고 혁신적인 제품 출시를 통해 브래지어에서의 리더십을 더욱 강화하는 동시에 소매 운영의 효율성에 부지런 히 집중했습니다.

 

 

 

Martin continued, "As a result of our deliberate actions, we have stabilized the business and delivered over $1 billion in EBITDA for the trailing twelve-month period. Looking ahead, I believe we have the focused strategy, resilient and expert talent, and customer connection that we need to sustain and grow our dominant position as the market leader in the intimates merchandise category. We are well prepared to continue to address macro challenges through merchandise and marketing that delights our customers, new business initiatives designed to expand our customer base and grow sales, and disciplined financial management. Our Board and our entire team are aligned on our key priorities and are swiftly working together to advance them to create value for our shareholders and other stakeholders."

 

우리의 의도적인 조치의 결과로, 우리는 사업을 안정시켰고 후행 12개월 기준으로 10억 달러 이상의 EBITDA를 제공했습 니다. 미래를 내다보면, 저는 우리가 친밀한(intimates) 상품 카테고리에서 시장 선두주자로서 우리의 지배적인 위치를 유지하고 성장 시키기 위해 필요한 집중적인 전략, 탄력적이고 전문적인 재능, 그리고 고객 연결을 가지고 있다고 믿습니다.당사는 고객을 즐겁게 하는 상품 및 마케팅, 고객 기반을 확장하고 매출을 증대하기 위해 고안된 새로운 비즈니스 이니셔티브, 규율적인 재무 관리를 통해 거시적인 문제를 지속적으로 해결할 준비가 되어 있습니다. 이사회와 전체 팀은 주요 우선 순위에 따라 조정되며 주주 및 기타 이해 관계자를 위한 가치를 창출하기 위해 신속하게 협력하고 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

매출 : 1.48B

예측 : 1.47B(+0.68%)

 

EPS : 1.11

예측 : 0.8384(+32.4%)

 

 

 

First Quarter Results

 

The Company reported net income of $80.8 million, or earnings per diluted share of $0.93 in the first quarter of 2022. This result compares to net income of $174.0 million, or earnings per share of $1.97 for the first quarter of 2021.

 

회사는 2022년 1분기에 순이익 8080만 달러, 즉 희석주당 이익 0.93달러를 보고했습니다. 이 결과는 2021년 1분기 순이익 1억7,400만 달러, 즉 주당 이익 1.97달러와 비교된다.

 

 

 

First quarter 2022 reported results include a pre-tax charge of $21.7 million related to a certain occupancy-related legal matter. Excluding this special item, adjusted earnings per diluted share for the first quarter 2022 were $1.11, which was above the previously communicated guidance of $0.70 to $0.95 per diluted share

 

2022년 1분기 보고된 결과에는 특정 점유 관련 법률 문제와 관련하여 2,170만 달러의 세전 요금이 포함되어 있습니다.  이 특별항목을 제외한 2022년 1분기 희석주당 조정이익은 1.11달러로, 이전에 전달한 가이던스인 희석주당 0.70~0.95달러를 상회했습니다.

 

 

 

First quarter 2022 reported operating income was $94.1 million. Excluding the special item mentioned above, adjusted operating income was $115.8 million, which was above the previously communicated guidance of $80 million to $110 million and was down compared to $225.7 million in the first quarter of 2021. The decrease in operating income compared to last year reflects incremental supply chain cost pressures and anniversarying last year’s federal stimulus benefits.

 

2022년 1분기 영업이익은 9410만 달러였습니다. 위에서 언급한 특별항목을 제외한 조정영업이익은 1억1580만달러로 기존에 전달한 8000만~1억1000만달러의 가이드라인을 웃돌았고, 2021년 1분기 2억2570만달러에 비해 감소했다. 지난해 대비 영업이익이 줄어든 것은 공급망 비용 압박이 점차 커지고, 지난해 연방부양 혜택이 반영된 것이다.

 

 

 

The Company reported net sales of $1.484 billion for the first quarter of 2022, a decrease of 4.5% compared to net sales of $1.554 billion in the prior year first quarter. This result was at the high end of the previously communicated guidance of sales in the range of a decrease of 4% to 8%. Total comparable sales for the first quarter of 2022 decreased 8% compared to the first quarter of 2021. Excluding the estimated first quarter 2021 benefit of $75 million related to government stimulus payments, net sales were essentially flat year over year.

 

회사는 2022년 1분기 순매출액이 14억8400만 달러로 전년 1분기 15억5400만 달러 대비 4.5% 감소했다고 발표했습니다. 이 결과는 이전에 전달된 4%에서 8%의 감소 범위 내 판매 가이던스의 하이엔드였습니다. 2022년 1분기 전체 동일점포매출은 2021년 1분기 대비 8% 감소, 정부 부양책 지급과 관련된 2021년 1분기 예상 편익 7500만 달러를 제외하면 순매출은 사실상 전년 동기 대비 제자리걸음을 했다.

 

 

 

Capital Allocation(자본배분)

 

On March 2, 2022, the Company announced a share repurchase program providing for the repurchase of up to $250 million of the Company’s common stock during the year. During the first quarter, the Company invested approximately $110 million to repurchase approximately 2.2 million shares under this program. The Company expects to complete the repurchase program by the end of the fiscal year.

 

2022년 3월 2일, 회사는 주식 환매 프로그램을 발표했는데, 이는 연간 최대 2억 5천만 달러의 회사 보통주 환매에 대한 것입니다. 1분기 동안 당사는 이 프로그램에 따라 약 220만 주를 재매입하기 위해 약 1억 1천만 달러를 투자했습니다. 회사 는 회계 연도 말까지 재구매 프로그램을 완료할 것으로 예상합니다.

 

 

 

 

Second Quarter 2022 Outlook(2분기 가이던스)

 

The Company is forecasting second quarter 2022 sales to be up low-single digits to down low-single digits compared to last year’s second quarter 2021 sales of $1.614 billion. At this forecasted level of sales, operating income is expected to be in the range of $125 million to $155 million compared to $202.7 million in 2021. At this forecasted level of operating income, earnings per diluted share are estimated to be in the range of $0.95 to $1.25 compared to earnings per share of $1.71 last year.

 

 

 

매장의 수

 

 

매출원가, 판관비, 이자비용

 

 

2분기 가이던스 표식화

 

 

 

감사합니다.

 

 

댓글