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울타뷰티(NASDAQ: ULTA) 2022년 1분기 실적 발표

by Meinung 2022. 6. 6.
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1.기업개요

 

 

About Ulta Beauty

 

At Ulta Beauty (NASDAQ: ULTA), the possibilities are beautiful. Ulta Beauty is the largest U.S. beauty retailer and the premier beauty destination for cosmetics, fragrance, skin care products, hair care products and salon services. In 1990, the Company reinvented the beauty retail experience by offering a new way to shop for beauty – bringing together all things beauty, all in one place. Today, Ulta Beauty operates 1,318 retail stores across 50 states and also distributes its products through its website, which includes a collection of tips, tutorials, and social content. For more information, visit www.ulta.com.  

 

Ulta Beauty | Official Site

Shop top beauty brands & new arrivals at Ulta Beauty. Join ULTAmate Rewards. Free store pickup & curbside available.

www.ulta.com

 

 

Ulta Beauty(NASDAQ: ULTA)에서 가능성은 아름답습니다. Ulta Beauty는 미국 최대의 뷰티 소매업체이자 화장품, 향수, 스킨케어 제품, 헤어케어 제품 및 살롱 서비스를 위한 최고의 뷰티 매장입니다. 1990년, 회사는 아름다움을 위한 새로운 쇼핑 방법을 제공함으로써 미용 소매 경험을 재창조했습니다 – 아름다움의 모든 것을 한 곳에 모았습니다. 오늘날 울타뷰티는 50개 주에 걸쳐 1,318개의 소매점을 운영하고 있으며, 팁, 튜토리얼, 소셜 콘텐츠 모음집을 포함한 웹사이트를 통해 제품을 배포하고 있다.

 

 

 

Ulta Beauty was recently added to the Bloomberg Gender Equality Index, which tracks the financial performance of public companies committed to supporting gender equality through policy development, representation and transparency. More information about Ulta Beauty’s corporate responsibility efforts can be found at www.ulta.com/investor/ESG.

 

Ulta Beauty는 최근 정책 개발, 대표성 및 투명성을 통해 성평등을 지원하기 위해 노력하는 상장기업의 재무 성과를 추적하는 Bloomberg Gender Equality Index에 추가되었습니다. 

 

 

 

2.실적리뷰

 

 

실적을 리뷰하기전에 Ulta Beauty의 CEO인 Dave Kimbell의 발언을 보고 가겠습니다.

 

“The Ulta Beauty team delivered exceptional first quarter results, with better-than-expected sales and earnings growth, supported by double-digit comparable sales growth across all major categories,” said Dave Kimbell, chief executive officer. “Solid execution of our strategies, paired with strong guest demand, fueled our financial performance and continued market share gains as we delighted our guests with exciting brand launches within our oneof-a-kind assortment and differentiated guest experiences.”

 

Ulta Beauty 팀은 모든 주요 카테고리에서 두 자릿수 동일점포 매출 성장으로 인한 예상보다 우수한 매출 및 수익 성장으로 탁월한 1분기 결과를 제공했습니다. 강력한 고객 수요와 함께 우리의 전략을 확고히 실행하여 우리의 독특한 구색과 차별 화된 고객 경험 내에서 흥미진진한 브랜드 출시로 고객을 기쁘게 함으로써 재정적 성과와 지속적인 시장 점유율 상승을 촉진했습니다.

 

 

 

 

 

매출 : 2.35B

예측 : 2.12B(+10.85%)

 

EPS : 6.28

예측 : 4.46(+40.81%)

 

 

 

 

For the First Quarter of Fiscal 2022

 

 

 

Net sales increased 21.0% to $2.3 billion compared to $1.9 billion in the first quarter of fiscal 2021 due to the favorable impact of fewer COVID-19 restrictions compared to the first quarter of fiscal 2021.

 

순매출은 2021 회계연도 1분기에 비해 COVID-19 제한이 완화된 유리한 영향으로 인해 회계 2021 회계연도 1분기 19억 달러에 비해 21.0% 증가한 23억 달러를 기록했습니다.

 

 

 

 

Comparable sales (sales for stores open at least 14 months and e-commerce sales) increased 18.0%, driven by a 10.0% increase in transactions and an 7.3% increase in average ticket.

 

동일점포 매출(최소 14개월 이상 오픈한 매장 및 전자 상거래 매출)은 거래 10.0% 증가, 평균 티켓 7.3% 증가에 힘입어 18.0% 증가했습니다.

 

 

 

 

Gross profit increased to $941.0 million compared to $753.8 million in the first quarter of fiscal 2021. As a percentage of net sales, gross profit increased to 40.1% compared to 38.9% in the first quarter of fiscal 2021, primarily due to leverage in fixed costs, strong growth in other revenue, and favorable channel mix shifts, partially offset by lower merchandise margin

 

2021 회계 연도 1분기의 7억5380만 달러와 비교하여 매출총이익9억4100만 달러증가했습니다. 순매출에서 차지하는 비중으로는 2021회계연도 1분기의 38.9%에 비해 매출총이익률40.1%로 증가했다. 주로 고정 비용의 레버리지, 기 타 수익의 강력한 성장, 유리한 채널 믹스 변화로 인해 증가 했으며, 낮은 상품 마진으로 부분적으로 상쇄되었습니다.

 

 

 

 

Selling, general and administrative (“SG&A”) expenses increased to $501.0 million compared to $443.9 million in the first quarter of fiscal 2021. As a percentage of net sales, SG&A expenses decreased to 21.4% compared to 22.9% in the first quarter of fiscal 2021, primarily due to lower marketing expenses and leverage in store payroll and benefits due to higher sales, partially offset by deleverage in corporate overhead due to strategic investments.

 

판매, 일반 및 관리("SG&A") 비용은 2021 회계연도 1분기의 4억 4,390만 달러에서 5억 1,000만 달러로 증가했습니다. 순 매출액 대비 판관비 지출은 2021 회계연도 1분기 22.9%에서 21.4%로 감소했다. 주로 낮은 마케팅 비용과 매장 급여의 레버리지 및 매출 증가로 인한 혜택으로 인하여 감소 하였으며, 전략적 투자로 인한 기업 간접비의 디레버리지로 부분적으로 상쇄되었습니다.

 

 

 

 

Pre-opening expenses decreased to $2.3 million compared to $4.6 million for the first quarter of fiscal 2021.

 

개장 전 비용은 2021 회계연도 1분기 460만 달러에서 230만 달러로 감소했다.

 

 

 

 

Operating income increased to $437.7 million, or 18.7% of net sales, compared to $305.3 million, or 15.8% of net sales, in the first quarter of fiscal 2021.

 

영업이익은 2021 회계연도 1분기 순매출의 15.8%인 3억530만 달러와 비교해 18.7%인 4억3770만 달러로 늘었다.

 

 

 

Tax rate decreased to 24.2% compared to 24.5% in the first quarter of fiscal 2021.

 

세율은 2021회계연도 1분기 24.5%에서 24.2%로 낮아졌다.

 

 

 

Net income increased to $331.4 million compared to $230.3 million in the first quarter of fiscal 2021.

 

순이익은 2021회계연도 1분기 2억3030만 달러와 비교해 3억3140만 달러로 늘었다.

 

 

 

Diluted earnings per share increased to $6.30, including a $0.02 benefit due to income tax accounting for share-based compensation, compared to $4.10, including a $0.03 benefit due to income tax accounting for share-based compensation, in the first quarter of fiscal 2021.

 

희석 주당 이익은 2021 회계연도 1분기에 주식 기반 보상에 대한 소득세 회계로 인한 혜택 $0.03를 포함하여 $4.10에서 주식 기준 보상에 대한 소득세 회계로 인한 혜택 $0.02를 포함하여 $6.30로 증가했습니다.

 

 

 

 

Balance Sheet(대차대조표)

 

Cash and cash equivalents at the end of the first quarter of fiscal 2022 totaled $654.5 million.

 

Merchandise inventories, net at the end of first quarter of fiscal 2022 increased to $1.57 billion compared to $1.35 billion at the end of the first quarter of fiscal 2021. The increase reflects the addition of 28 net new stores, inventory to support new brand launches, and the acceleration of inventory receipts to support expected demand and mitigate anticipated global supply chain disruptions.

 

2022 회계연도 1분기 말 현금 및 현금성 자산은 총 6억 5,450만 달러였다. 2022회계연도 1분기 말 상품재고는 2021회계연도 1분기 말 13억5000만 달러에서 15억7000만 달러로 증가했다. 이 증가는 28개의 순 신규 매장 추가, 신규 브랜드 출시 를 지원하기 위한 재고, 예상 수요를 지원하고 예상되는 글로벌 공급망 중단을 완화하기 위한 재고 입고 가속화를 반영합니다.

 

 

 

 

Share Repurchase Program(자사주 매입)

 

During the first quarter of fiscal 2022, the Company repurchased 331,834 shares of its common stock at a cost of $132.8 million. As of April 30, 2022, $1.87 billion remained available under the $2.0 billion share repurchase program announced in March 2022.

 

 

 

Store Update

 

Real estate activity in the first quarter of fiscal 2022 included 10 new stores located in Cranston, RI; Las Vegas, NV; Meriden, CT; North Hollywood, CA; Prince Frederick, MD; Riverside, CA; Stephenville, TX; Vienna, VA; Warrenton,VA; and Woodbridge, NJ. In addition, the Company relocated six stores.

 

At the end of the first quarter of fiscal 2022, the Company operated 1,318 stores totaling 13.9 million square feet.

 

2022 회계연도 1분기 부동산 활동에는 10개의 신규 매장이 포함되었습니다. 네바다주 라스베가스; 메리든, 코네티컷; 노스 할리우드, 캘리포니아; 프린스 프레드릭, MD; 리버사이드, 캘리포니아; 스테판빌, 텍사스; 비엔나, 버지니아; 워렌턴, 버지니아; 및 우드브리지, 뉴저지. RI, Cranston, 또한 회사는 6개의 매장이전했습니다.

 

2022 회계 연도 1분기 말에 회사는 1,318개의 매장을 운영했습니다. 총 1,390만 평방 피트입니다.

 

 

 

 

Fiscal 2022 Outlook(가이던스)

 

 

 

 

 

 

 

실적요약

 

카테고리별 매출비율

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

감사합니다.

 

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