1.기업개요
About Carvana (NYSE: CVNA)
Founded in 2012 and based in Phoenix, Carvana’s (NYSE: CVNA) mission is to change the way people buy and sell cars. With a continued focus on its customers, technology and innovation, Carvana offers an intuitive and convenient online car buying, selling, and financing experience. Carvana.com enables customers to quickly and easily shop more than 70,000 vehicles, finance, trade in or sell their current vehicle to Carvana, sign contracts and schedule delivery or pickup at one of its patented, automated Car Vending Machines. Carvana is a Fortune 500 company, providing as-soon-as-next-day delivery to customers in over 300 U.S. markets.
2012년에 설립되어 피닉스에 기반을 둔 Carvana(NYSE: CVNA)의 사명은 사람들이 자동차를 사고 파는 방식을 바꾸는 것입니다. 고객, 기술 및 혁신에 지속적으로 초점을 맞춘 Carvana는 직관적이고 편리한 온라인 자동차 구매, 판매 및 금융 경험을 제공합니다. Carvana.com은 고객이 7만대 이상의 차량을 빠르고 쉽게 구매하고, 자금 조달, 거래 또는 Carvana에 현재 차량을 판매하고, 계약을 체결하고, 특허받은 자동차 자동 판매기 중 하나로 배송 또는 픽업 일정을 잡을 수 있도 록 지원합니다. Carvana는 Fortune 500대 기업으로 미국 300개 이상의 시장에서 고객에게 익일 배송을 제공하고 있습니다.
2.실적리뷰
실적을 리뷰하기전에 카바나의 CEO인 Ernie Garcia의 발언을 보고 가겠습니다.
“Q1 was a unique environment. Omicron, high used vehicle prices, rapid changes in interest rates and other macro factors impacted Carvana and the used vehicle industry as a whole,” said Ernie Garcia, founder and CEO of Carvana. “We view these macro factors as transitory and remain focused on delivering the best possible experiences to our customers. As part of this goal, we are excited to bring on ADESA U.S., which will allow us to provide even better experiences through expanded selection, faster delivery times, and better value.”
Q1은 독특한 환경이었다. 오미크론, 높은 중고차 가격, 급격한 금리 변화 및 기타 거시적 요인들이 Carvana와 중고차 산업 전반에 영향을 미쳤다. 우리는 이러한 거시적 요인을 일시적인 것으로 보고 고객에게 가능한 최고의 경험을 제공하는 데 계속 집중하고 있습니다. 이 목표의 일환으로 우리는 ADESA U.S.를 도입하게 되어 기쁘게 생각합니다. 이는 우리가 선택의 폭을 넓혀 더 나은 경험을 제공할 수 있도록 할 것입니다.
Dear Shareholders,
The first quarter was a challenging quarter for Carvana. While we continued to increase market share rapidly and continued laying the operational, technical, and cultural foundations to buy and sell millions of cars, several external and internal factors impacted our financial results.
1분기는 Carvana에게 도전적인 분기였습니다. 우리는 지속적으로 시장 점유율을 빠르게 높이고 수백만 대의 자동차를 사고팔 수 있는 운영, 기술 및 문화적 기반을 계속 구축했지만, 몇 가지 외부 및 내부 요인이 재무 결과에 영향을 미쳤습니다.
Some of these impacted the used vehicle industry as a whole (e.g., Omicron, used vehicle prices, interest rates, other macro factors), and others were more specific to Carvana (e.g., reconditioning and logistics network disruptions).
이들 중 일부는 중고차 산업 전체에 영향을 미쳤고(예: Omicron, 중고차 가격, 이자율, 기타 거시적 요인) 다른 일부는 Carvana에 더 구체적이었습니다(예: 리컨디셔닝 및 물류 네트워크 중단).
The impact of these factors on retail unit sold volume was the primary driver of our results in Q1
소매 단위 판매량에 대한 이러한 요인의 영향은 1분기 실적의 주요 원인이었습니다.
We generally prepare for sales volume 6-12 months in advance, meaning we built capacity in most of our business functions for significantly more volume than we fulfilled in Q1. With our costs relatively fixed in the short-term, the lower retail unit volume led to higher cost of goods sold per unit (e.g., reconditioning and inbound transport costs), leading to lower GPU, and higher SG&A per unit. These effects combined with rapidly rising interest rates and widening credit spreads led to lower EBITDA margin.
우리는 일반적으로 6-12개월 전에 판매량을 준비합니다. 즉, 대부분의 비즈니스 기능에서 1분기에 달성한 것보다 훨씬 많은 판매를 위한 재고를 구축했습니다. 단기간에 비용이 상대적으로 고정된 상황에서, 소매 단위 물량이 줄어들면 단위당 판매 제품 비용(예: 리컨디셔닝 및 인바운드 운송 비용)이 높아져 GPU가 낮아지고 단위당 SG&A가 높아진다. 이러한 영향은 급속한 금리 상승과 신용 스프레드 확대와 결합되어 EBITDA 마진을 낮췄습니다.
The sales results of other used vehicle dealers suggest Carvana is gaining meaningful market share in a difficult industry environment, despite operational constraints. In general, we believe the used vehicle market is a stable market that will average 40 million or more annual unit sales over time. We believe the factors currently impacting used vehicle industry sales are transitory, and we are well positioned to take advantage when the industry rebounds.
다른 중고차 딜러들의 판매 결과는 Carvana가 운영상의 제약에도 불구하고 어려운 산업 환경에서 의미 있는 시장 점유율을 얻고 있음을 시사합니다. 일반적으로, 우리는 중고차 시장이 시간이 지남에 따라 연평균 4,000만대 이상 판매될 안정적인 시장이라고 믿습니다. 우리는 현재 중고차 업계의 판매에 영향을 미치는 요인들이 일시적이며, 업계가 반등할 때 우리 가 유리한 위치에 있다고 믿습니다.
Our confidence in our growth trajectory is bolstered by the strong growth trends we are seeing in parts of the business that are less impacted by used vehicle affordability. Retail units sold to Carvana finance platform customers with a FICO score greater than 700 increased by ~50% YoY in Q1, despite the aforementioned industry headwinds and operational constraints.
당사의 성장 궤도에 대한 신뢰는 중고차 구입 가격의 영향을 덜 받는 비즈니스 부문에서 볼 수 있는 강력한 성장 추세로 인해 확인됩니다. FICO 점수가 700 이상인 Carvana 금융 플랫폼 고객에게 판매된 소매 단위는 앞서 언급한 산업 역풍과 운 영 제약에도 불구하고 1분기에 ~50% 증가했습니다.
In the long-term, our expectations are unchanged, and our enthusiasm is as high as ever. All the fundamentals that powered us forward over the last 9 years remain the same. Our customers love our offering, and we love building and relentlessly improving it for them.
We remain firmly on the path to changing the way people buy and sell cars and to becoming the largest and most profitable automotive retailer.
장기적으로 우리의 기대는 변함이 없으며, 우리의 열정은 여전히 높습니다. 지난 9년 동안 우리를 앞으로 나아가게 했던 모든 기본 원칙은 그대로입니다. 고객들은 우리의 제품을 좋아하고, 우리는 그들을 위해 끊임없이 제품을 구축하고 개선하는 것을 좋아합니다. 우리는 사람들이 차를 사고 파는 방식을 바꾸고 가장 크고 가장 수익성이 높은 자동차 소매업자가 되기 위한 길을 확고히 하고 있습니다.
Summary of Q1 2022 Results
Q1 2022 Financial Results: All financial comparisons stated below are versus Q1 2021, unless otherwise noted. Complete financial tables appear at the end of this letter.
• Retail units sold totaled 105,185 an increase of 14%
• Revenue totaled $3.497 billion, an increase of 56%
• Total gross profit was $298 million, a decrease of 12%
• Total gross profit per unit was $2,833 (incl. $76 gift impact), a decrease of $823
• Net loss was $506 million, an increase from $82 million
• EBITDA margin was (11.6%), a decrease from (1.3%)
o EBITDA margin includes a (0.8%) impact from Ernie’s 1MM Unit Milestone Gift to employees
• Basic and diluted net loss, per Class A share was $2.89 based on 90.1 million shares of Class A common stock outstanding
판매된 소매 유닛은 총 105,185개로 14% 증가
매출은 총 34억 9700만 달러로 56% 증가했습니다.
매출총이익은 2억 9,800만 달러로 12% 감소했습니다.
단위당 매출총이익은 $2,833(선물 영향 $76 포함)으로 $823 감소
순손실은 8200만 달러에서 증가한 5억600만 달러였다.
EBITDA 마진은 (1.3%)에서 감소한 (11.6%)였습니다.
클래스 A 주당 기본 및 희석 순 손실은 9,010만주의 발행된 클래스 A 보통주를 기준으로 $2.89였습니다.
Other Results and Recent Events:
• On February 24th, 2022, we announced an agreement to acquire the ADESA U.S. Physical Auction business from KAR Global for $2.2 billion. The transaction is expected to close in May 2022.
• 2022년 2월 24일, 우리는 KAR Global로부터 ADESA U.S. Physical Auction 사업을 22억 달러에 인수하기로 합의했다고 발표했습니다. 거래는 2022년 5월에 완료될 예정입니다.
• In Q1 2022, we opened our 15th, 16th, and 17th inspection and reconditioning centers (IRCs) near Cincinnati, OH, Oklahoma City, OK, and San Antonio, TX.
• 2022년 1분기에 오하이오주 신시내티와 오클라호마시티 오클라호마시티와 텍사스주 샌안토니오 근처에 15, 16, 17번째 검사 및 리컨디셔닝 센터(IRC)를 열었습니다.
Outlook(가이던스)
• We expect to continue to gain significant market share in 2022 through continued growth in retail units and revenue.
소매 단위 및 매출의 지속적인 성장을 통해 2022년에도 계속해서 상당한 시장 점유율을 확보할 것으로 예상합니다.
• As discussed above, we generally prepare for sales volume 6-12 months in advance, meaning we built
capacity in most of our business functions for significantly more volume than we fulfilled in Q1. Over the
next several quarters, we expect to better align sales with expense levels through a combination of higher
sales and expense efficiencies.
위에서 논의한 바와 같이, 당사는 일반적으로 6-12개월 전에 판매량을 준비합니다. 즉, 대부분의 비즈니스 기능에서 1분기에 달성한 양보다 훨씬 많은 양을 수용할 수 있는 용량을 구축했습니다. 향후 몇 분기에 걸쳐 판매 및 비용 효율성을 높임으로써 매출과 비용 수준을 보다 효과적으로 조정할 수 있을 것으로 기대하고 있습니다.
• We expect to continue to improve the efficiency of our logistics network over the next several quarters, speeding delivery times, reducing rescheduling and cancellation rates, and enabling broader inventory selection through increased inventory visibility.
향후 몇 분기 동안 물류 네트워크의 효율성을 지속적으로 개선하여 배송 시간을 단축하고 일정 변경 및 취소율을 줄이며 재고 가시성 향상을 통해 재고 선택 범위를 넓힐 것으로 기대합니다.
• On GPU, we expect retail cost of goods sold per unit to return to more normalized levels over the next several quarters as we move further away from Omicron and logistics network disruptions
GPU에서 우리는 Omicron 및 물류 네트워크 중단에서 멀어짐에 따라 다음 몇 분기에 걸쳐 단위당 판매된 제품의 소매 비용이 보다 정상화된 수준으로 돌아올 것으로 예상합니다.
• We also expect the spreads between loan origination interest rates and benchmark interest rates to return to more normalized levels as we move further away from the rapid increases in Q4 and Q1 and due to changes to our pricing cadence and hedging policy.
우리는 또한 4분기와 1분기의 급격한 증가에서 멀어지고 가격 책정 흐름 및 헷징 정책의 변경으로 인해 대출 개시 이자율과 기준 이자율 사이의 스프레드가 보다 정상화된 수준으로 돌아올 것으로 예상합니다.
• As a result of all of the above, we expect meaningful sequential improvement in Q2 vs. Q1 in retail units sold, revenue, total GPU, SG&A per retail unit sold, and EBITDA margin.
위의 모든 결과로 우리는 판매된 소매 단위, 매출, 총 GPU, 판매된 소매 단위당 판관비 및 EBITDA 마진에서 1분기 대비 2분기에 의미 있는 순차적 개선을 기대합니다.
In our last shareholder letter, we provided an expectation that we would achieve over $4,000 GPU and approximately EBITDA breakeven in the last three quarters of 2022 taken in aggregate. We now expect a return to over $4,000 GPU and positive EBITDA to be pushed back a few quarters and then to resume our march to our longterm financial model.
This outlook excludes any impacts from our acquisition of ADESA’s U.S. physical auction business.
지난 주주 서한에서 우리는 총 4,000달러 이상의 GPU와 대략적인 EBITDA 손익분기점을 달성할 것으로 예상했습니다. 우리는 이제 4,000달러 이상의 GPU 및 긍정적인 EBITDA로의 복귀를 몇 분기 뒤로 미룬 다음 장기 재무 모델로의 전진을 재개할 것으로 예상합니다.
이 전망은 ADESA의 physical auction business 인수로 인한 영향을 제외합니다.
감사합니다.
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