1.기업개요
About Columbia Sportswear Company
Columbia Sportswear Company connects active people with their passions through its portfolio of well-known brands, making it a global leader in outdoor, active and everyday lifestyle apparel, footwear, accessories, and equipment products. Founded in 1938 in Portland, Oregon, the Company's brands are sold in approximately 90 countries. In addition to the Columbia® brand, Columbia Sportswear Company also owns the Mountain Hard Wear®, SOREL® and prAna® brands. To learn more, please visit the Company's websites at www.columbia.com, www.mountainhardwear.com, www.sorel.com, and www.prana.com
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www.prana.com
Columbia Sportswear Company는 잘 알려진 브랜드의 포트폴리오를 통해 활동적인 사람들을 그들의 열정과 연결시켜, 아웃도어, 활동적인 일상 생활 의류, 신발, 액세서리 및 장비 제품에서 세계적인 리더로 자리매김하고 있습니다. 1938년 오리건주 포틀랜드에서 설립된 이 회사의 브랜드는 약 90개국에서 판매되고 있다.
Columbia® 브랜드 외에도 Columbia Sportswear Company는 Mountain Hard Wear®, SOREL® 및 prAna® 브랜드도 소유하고 있습니다.
2.실적리뷰
실적을 리뷰하기전에 Columbia Sportswear Company의 CEO인 Tim Boyle의 발언을 보고 가겠습니다.
Chairman, President and Chief Executive Officer Tim Boyle commented, "Our strong financial performance in the first quarter, including 22 percent net sales and 23 percent diluted earnings per share growth, validates our strategies and demonstrates that our brands are resonating with consumers. Business momentum was broad based, with growth across all brands, channels and geographies. SOREL led the charge with 37 percent year-over-year growth, despite supply challenges, highlighting phenomenal demand for the brand’s yearround styles. We are confident in our ability to realize the tangible growth opportunities that we have ahead, and this confidence is reflected in our repurchase of over $200 million in common stock during the quarter.
1분기 순매출 22%와 희석 주당 이익 23% 증가 등 강력한 재무 실적은 당사의 전략을 검증하고 우리 브랜드가 소비자들에 게 반향을 일으키고 있음을 보여 줍니다. 비즈니스 모멘텀은 모든 브랜드, 채널 및 지역에 걸쳐 광범위하게 성장했습니다. SOREL은 공급 문제에도 불구하고 전년 대비 37%의 성장률로 이 부문을 주도했으며, 이는 브랜드의 year-round 스타일에 대한 경이적인 수요를 부각 시켰습니다. 우리는 우리가 앞으로 가지고 있는 실질적인 성장 기회를 실현할 수 있는 능력을 확신하고 있으며, 이러한 자신감은 이번 분기에 2억 달러 이상의 보통주를 재매입한 데 반영되어 있습니다.
"Based on an encouraging start to 2022 and lower share count, we are increasing our full year earnings and diluted earnings per share outlook and reiterating our net sales outlook despite removing future sales to our Russian-based distributor for the balance of the year.
2022년의 고무적인 시작과 낮은 주식 수를 바탕으로 연간 수익 및 희석 주당 순이익 전망을 높이고 올해 남은기간 동안 러시아 기반 유통업체에 대한 향후 판매를 제외하더라도 순매출 전망을 반복합니다.
Our profitable growth trajectory, fortress balance sheet and global team of dedicated employees provide a foundation of strength from which we will continue to invest in our strategic priorities to:
수익성 있는 성장 궤적, 요새와 같은 대차 대조표 및 전담 직원으로 구성된 글로벌 팀은 전략적 우선 순위에 계속 투자할 힘의 토대를 제공합니다.
-수요 창출 투자 확대를 통해 브랜드 인지도 및 매출 성장 촉진
-모든 채널과 지역에서 소비자 경험과 디지털 기능을 향상합니다.
-지원 프로세스 및 시스템을 통해 글로벌 소비자 직접 거래를 확장하고 개선합니다. 직원에 투자하고 브랜드 포트폴리오 전반에 걸쳐 조직을 최적화합니다.
매출 : 761.51M
예측 : 763.42M(-0.25%)
EPS : 1.03
예측 : 0.8512(+21.01%)
순매출은 2021년 1분기에 비해 22% 증가한 7억 6,150만 달러로 사상 최대치를 기록했다.
영업 이익은 2021년 1분기 영업 이익 7050만 달러 또는 순 매출의 11.3%에 비해, 19% 증가한 8370만 달러 또는 순매출액의 11.0%를 기록했다.
희석 주당 순익은 $1.03로 2021년 1분기 희석 주당 순익 $0.84보다 23% 증가했습니다.
회사는 1분기에 보통주 2억 1,730만 달러를 환매했습니다.
2022년 4월 22일 이사회는 회사의 자사주 환매 승인을 5억 달러 인상하는 것을 승인했습니다.
First Quarter 2022 Financial Results
(All comparisons are between first quarter 2022 and first quarter 2021, unless otherwise noted.)
Net sales increased 22 percent to $761.5 million from $625.6 million for the comparable period in 2021. The increase in net sales primarily reflects strong consumer demand and shipments of higher Spring 2022 orders, with growth across all brands, channels and geographies.
순매출은 2021년 동기 6억 2,560만 달러에서 7억 6,150만 달러로 22% 증가했다. 순매출 증가는 주로 강력한 소비자 수요 와 2022년 봄철 주문량 증가를 반영하며, 모든 브랜드, 채널 및 지역에 걸쳐 성장세를 보이고 있다.
Gross margin contracted 170 basis points to 49.7 percent of net sales from 51.4 percent of net sales for the comparable period in 2021. Gross margin contraction was primarily driven by higher inbound freight costs, unfavorable year-over-year changes in inventory provisions, unfavorable regional sales mix, and lower wholesale product margins, partially offset by higher direct-to-consumer ("DTC") product margins.
총 마진은 2021년 동기 순매출의 51.4%에서 49.7%로 170bp 축소됐다. 총 마진 감소는 주로 더 높은 인바운드 운임 비용, 전년 대비 불리한 재고 충당금 변경, 불리한 지역 판매 믹스, 더 낮은 도매 제품 마진에 의해 주도되었으며 더 높은 DTC(직접 소비자 연결) 제품 마진으로 부분적으로 상쇄되었습니다.
SG&A expenses increased 18 percent to $299.1 million, or 39.3 percent of net sales, from $254.4 million, or 40.7 percent of net sales, for the comparable period in 2021. SG&A expense growth primarily reflects expenses to support the growth of the business and investments to drive our brand-led consumer-focused strategies. The increase in SG&A expenses includes higher demand creation, global retail and personnel expenses, and unfavorable year-over-year changes in bad debt provisions compared to first quarter 2021.
SG&A 비용은 2021년 같은 기간 순매출의 40.7%인 2억5440만 달러에서 39.3%인 2억9910만 달러로 18% 증가했다.
Operating income increased 19 percent to $83.7 million, or 11.0 percent of net sales, compared to operating income of $70.5 million, or 11.3 percent of net sales, for the comparable period in 2021.
영업 이익은 2021년 동기간 영업 이익 7,050만 달러(순매출의 11.3%)에 비해 19% 증가한 8,370만 달러(순매출의 11.0%)를 기록했다.
Income tax expense of $17.3 million resulted in an effective income tax rate of 20.5 percent, compared to a $14.6 million expense, or an effective tax rate of 20.7 percent, for the comparable period in 2021.
소득세 비용 $1,730만은 20.5%의 소득세율을 가져왔고, 이는 2021년의 유사한 기간에 대한 $1,460만 비용 또는 소득세율 20.7%와 비교됩니다.
Net income increased 20 percent to $66.8 million, or $1.03 per diluted share, compared to net income of $55.9 million, or $0.84 per diluted share, for the comparable period in 2021.
순이익은 2021년 비교 기간 동안 5,590만 달러(희석 주당 0.84달러)의 순이익과 비교하여 20% 증가한 6,680만 달러(희석 주당 1.03달러)입니다.
Balance Sheet as of March 31, 2022
Cash, cash equivalents and short-term investments totaled $610.3 million, compared to $874.6 million as of March 31, 2021.
현금 및 현금성자산과 단기 투자금 : $610.3 million
The Company had no borrowings as of March 31, 2022 or 2021.(무차입 경영)
Inventories increased 36 percent to $714.4 million, compared to $525.7 million as of March 31, 2021. Inventory at quarter-end primarily consisted of current and future season product. Aged inventories represent a manageable portion of our total inventory mix.
재고는 2021년 3월 31일 5억 2,570만 달러에서 36% 증가한 7억 1,440만 달러를 기록했다. 분기말 재고는 주로 현재 및 미래 시즌 제품으로 구성됩니다.
Cash Flow for the Three Months Ended March 31, 2022
Net cash used in operating activities was $33.8 million, compared to net cash provided by operating activities of $110.9 million for the same period in 2021.
Capital expenditures(자본지출) totaled $12.9 million, compared to $3.9 million for the same period in 2021.
Share Repurchases for the Three Months Ended March 31, 2022
The Company repurchased 2,328,623 shares of common stock for an aggregate of $217.3 million, or an average price per share of $93.32.
At March 31, 2022, $99.0 million remained available under our stock repurchase authorization. On April 22, 2022, the Board of Directors authorized a $500 million increase to the Company's share repurchase authorization, which does not obligate the Company to acquire any specific number of shares or to acquire shares over any specified period of time
Quarterly Cash Dividend
The Board of Directors approved a regular quarterly cash dividend of $0.30 per share, payable on June 2, 2022 to shareholders of record on May 19, 2022.
Full Year 2022 Financial Outlook
감사합니다.
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