1.기업개요
Founded in 1999, MercadoLibre is the largest online commerce ecosystem in Latin America, serving as an integrated regional platform and as a provider of the necessary digital and technology-based tools that allow businesses and individuals to trade products and services in the region. The Company enables commerce through its marketplace platform which allows users to buy and sell in most of Latin America. The Company is listed on NASDAQ (Nasdaq: MELI) following its initial public offering in 2007.
1999년에 설립된 MercadoLibre는 라틴 아메리카에서 가장 큰 온라인 상거래 생태계로, 통합된 지역 플랫폼 역할을 하며, 기업과 개인이 해당 지역에서 제품과 서비스를 거래할 수 있도록 하는 필수 디지털 및 기술 기반 도구의 제공업체입니다.
MELI는 라틴 아메리카 대부분 지역에서 사용자들이 사고 팔 수 있는 마켓플레이스 플랫폼을 통해 상거래를 가능하게 한다.
To our Shareholders
We kicked off 2022 with a strong first quarter across all businesses, following a record year in 2021. Mercado Libre is coming out of the pandemic period stronger than we were two years ago with a more mature business at scale, a larger team with complementary capabilities and much better services and experiences for our users in all of our key geographies. While the business is stronger than ever before, we are facing a challenging backdrop with uncertainty surrounding consumer spending, higher interest rates and higher inflation in addition to coming out of a period of social mobility restrictions in key markets. Given this juxtaposition, we have planned the year ahead to draw on our strengths through innovation and resilience, and will prioritize opportunities that will impact our entire ecosystem.
우리는 2021년에 기록적인 한 해를 보낸 후, 모든 사업에서 강력한 1분기로 2022년을 시작했습니다. Mercado Libre는 규모 면에서 보다 성숙한 비즈니스, 상호 보완적인 기능을 갖춘 더 큰 팀, 모든 주요 지역의 사용자를 위한 훨씬 더 나은 서비스 및 경험을 통해 2년 전보다 더 강력해진 모습으로 팬데믹 기간을 벗어나고 있습니다. 사업이 그 어느 때보다도 강세를 보이고 있지만, 우리는 주요 시장의 사회적 이동성 규제에서 벗어나는 것 외에도 소비 지출을 둘러싼 불확실성, 높은 이자율, 그리고 높은 인플레이션으로 인해 어려운 상황에 직면해 있습니다. 이러한 상황을 감안할 때 우리는 혁신과 회복력을 통한 우리의 강점을 활용하기 위해 한 해를 계획했으며, 전체 생태계에 영향을 미칠 기회를 우선순위로 둘 것입니다.
매출 : 2.25B
예측 : 2.04B(+10.29%)
EPS : 1.3
예측 : 1.17(+11.11%)
FX 중립 기준으로 전년 대비 67.4% 증가한 22억 달러의 순매출
1억 3,900만 달러의 영업 이익, 6.2%의 마진
FX 중립 기준으로 전년 대비 81.2% 증가한 253억 달러의 Total Payment Volume
FX 중립 기준으로 전년 대비 31.6% 증가한 77억 달러의 총 상품 거래량
Total Payment Volume means the total dollar (or other currency) amount of the transactions from, to or through any service, offering, system or platform of Provider during any applicable period, expressed in the currency of the transaction.
Total Payment Volume은 해당 기간 동안 제공자의 서비스, 오퍼링, 시스템 또는 플랫폼을 통해 이루어지는 거래의 총 달러(또는 기타 통화) 금액을 말하며, 거래의 통화로 표시된다.
부문별 결과
Commerce(전자상거래)
In the commerce business, we drove sustained growth during the first quarter. Gross Merchandise Volume was almost $7.7 billion dollars, growing approximately 27% on a USD basis and nearly 32% on an FX-neutral basis, the same level of growth as the fourth quarter of 2021 despite tougher comps. Notably, the two-year CAGR trend on an FX-neutral basis has remained above 70% for the last five quarters. Argentina and Brazil led all markets in the period with respect to GMV growth and benefitted year-over-year from improvements in engagement and buyer frequency. In our key markets, unique buyers in the quarter improved versus last year, and we reached almost 40 million buyers on a consolidated basis
커머스 사업에서는 1분기 지속 성장을 견인했습니다. 총 상품 거래량은 거의 77억 달러로 USD 기준으로 약 27%, FX 중립 기준으로 거의 32% 성장했으며, 이는 더 힘든 경쟁에도 불구하고 2021년 4분기와 동일한 수준의 성장입니다. 특히, FX 중립 기준 2년 CAGR 추세는 지난 5분기 동안 70% 이상을 유지했습니다. 아르헨티나와 브라질은 GMV 성장과 관련하여 해당 기간 동안 모든 시장을 주도했으며 참여 및 구매자 빈도의 개선으로 전년 대비 혜택을 받았습니다. 주요 시장에서 분 기의 순 구매자는 전년 대비 개선되었으며 연결 기준으로 거의 4천만 명의 구매자에게 도달했습니다.
We sold almost 267 million items in Q1 alone. With nearly 330 million live listings in the first quarter, our marketplace provides a wide range of products through our diverse seller base, catering to several shopping missions and user profiles. This unique product mix which is made possible by our vast array of sellers is a determining factor for the resilience of our platform in times of possible restraints on consumption or pressures on discretionary spending. We saw continued positive trends in our shopping conversion rates, despite the tough comparison period. The improved platform-wide user experience and assortment, paired with the quality of service we increasingly offer, is driving greater stickiness with both buyers and sellers
우리는 1분기에만 거의 2억 6,700만 품목을 판매했습니다. 1분기에만 거의 3억 3,000만 개에 달하는 라이브 리스팅이 있는 당사 마켓플레이스는 다양한 판매자 기반을 통해 다양한 쇼핑 목적과 사용자 프로필에 맞는 다양한 제품을 제공합니다. 우리의 광범위한 판매자에 의해 가능해진 이 고유한 제품 조합은 소비가 제한되거나 임의적 지출에 대한 압력이 가해지는 시기에 플랫폼의 탄력성을 결정하는 요소입니다. 힘든 비교 기간에도 불구하고 우리는 쇼핑 전환율에서 지속적으로 긍정적 인 추세를 보았습니다. 개선된 플랫폼 전반의 사용자 경험 및 구색은 우리가 점점 더 제공하는 서비스 품질과 결합되어 구 매자와 판매자 모두에게 플랫폼에 더욱 더 의존하게 만듭니다.
On service quality, the advertising service has been a core area of focus for us to create better offerings for sellers that want to optimize their buyer conversion rates. The advertising business has been improving in performance consistently over the last year, which was a period of investment that enabled us to enhance the algorithm technology that enables us to deploy ads effectively based on users’ searches. There are several opportunities to create more layers of advertising real estate across our platforms and offer sellers highly effective digital marketing investment opportunities to drive more conversion and boost brand awareness. In the first quarter, ad revenues nearly doubled year-over-year. We are confident that this is only the beginning for this part of our business.
서비스 품질과 관련하여 광고 서비스는 구매자 전환율을 최적화하려는 판매자에게 더 나은 제품을 제공하기 위해 우리가 중점을 두는 핵심 영역이었습니다. 광고 사업은 지난 1년 동안 지속적으로 실적이 개선되었으며, 이는 사용자의 검색을 기반으로 광고를 효과적으로 배포할 수 있는 알고리즘 기술을 향상시킬 수 있는 투자 기간이었습니다. 플랫폼 전반에 걸쳐 더 많은 부동산 광고를 창출하고 셀러에게 보다 효과적인 디지털 마케팅 투자 기회를 제공하여 전환을 촉진하고 브랜드 인지도를 높일 수 있는 여러 기회가 있습니다. 1분기 광고 수익은 전년 동기 대비 거의 두 배 증가했습니다. 우리는 이것이 우리 사업의 이 부분에 대한 시작일 뿐이라고 확신합니다.
Shipping through Mercado Envios has already proven to be a transformational service for our platform, reflected in higher net promoter scores and adoption rates. Our managed network takes on over 90% of volumes in our region, but there is still room to keep investing in the next phase of deployment of these services. Logistics is as much an operational efficiency business, through the scaling process, as it is a technology business. The future waves of improvements in logistics will not come from the sheer scale of the volume growth. The key to unlocking faster shipping times at a competitive cost will be the deployment of more tech product features that integrate our logistics partners into our network and within our warehouse operations.
Mercado Envios를 통한 배송은 더 높은 프로모터 점수 및 채택률에서 나타나듯이, 당사 플랫폼의 혁신적인 서비스임이 이미 입증되었습니다. 관리형 네트워크는 지역 내 볼륨의 90% 이상을 차지하지만, 이러한 서비스의 다음 구현 단계에 계속 투자할 여지는 여전히 있습니다. 물류는 기술 사업만큼이나 확장 프로세스를 통한 운영 효율성이 있는 사업입니다.
향후 물류 개선의 물결은 물동량 증가라는 단순한 규모에서 비롯되지 않을 것이다. 경쟁력 있는 비용으로 더 빠른 배송 시간을 확보할 수 있는 비결은 물류 파트너를 네트워크와 창고 운영에 통합하는 더 많은 기술 제품 기능을 구축하는 것입니다.
In Q1’22, almost 55% of shipments were delivered on the same or the next day of purchase, achieving record average shipping times in Mexico and Chile. Regarding transportation costs, we have been able to offset cost pressures from rising fuel prices with the deployment of cost-efficient approaches to inbound logistics and lastmile deliveries. MELI Places is a significant contributor to our efficient delivery operation with over 5800 active stores enabled in Latin America. We are focused on accelerating the deployment of pick-up and return functions to these locations, offering a convenient and safe alternative for buyers to handle purchases.
22년 1분기에는 거의 55%의 화물이 구매 당일 또는 다음날에 배송되어 멕시코와 칠레에서 기록적인 평균 배송 시간을 달성했습니다. 운송 비용과 관련하여, 우리는 인바운드 물류 및 라스트 마일 배송에 대한 비용 효율적인 접근 방식을 배치함 으로써 연료 가격 상승에 따른 비용 압박을 상쇄할 수 있었다. MELI Places는 라틴 아메리카에서 5800개 이상의 활성 매장 을 활성화하여 효율적인 배송 운영에 크게 기여하고 있습니다. 우리는 이러한 장소에 대한 픽업 및 반품 기능의 배치를 가 속화하는 데 초점을 맞추고 있으며, 구매자들이 구매를 처리할 수 있는 편리하고 안전한 대안을 제시합니다.
In Q1’22, almost 55% of shipments were delivered on the same or the next day of purchase, achieving record average shipping times in Mexico and Chile. Regarding transportation costs, we have been able to offset cost pressures from rising fuel prices with the deployment of cost-efficient approaches to inbound logistics and last-mile deliveries. MELI Places is a significant contributor to our efficient delivery operation with over 5800 active stores enabled in Latin America. We are focused on accelerating the deployment of pick-up and return functions to these locations, offering a convenient and safe alternative for buyers to handle purchases.
풀필먼트는 퍼스트 파티 물량으로 풀필먼트 재고가 급증하는 4분기 쇼핑 성수기 이후에도 1분기 볼륨 보급률이 40%에 육박했습니다. Mercado Libre에서 이행한 품목은 우리 네트워크에서 가장 빠른 배송 속도를 자랑합니다. 이행 중인 판매자는 일반적으로 더 나은 배송 약속으로 인해 판매 전환율을 개선하는 선순환에 들어가고 시간이 지남에 따라 플랫폼에서 더 나은 평가를 받고 순위가 매겨집니다. 그 결과, 당사는 재고 입고 시 이행 스토리지 수수료를 가맹점에 청구하기 시작했으며, 처음에는 이 서비스에 대한 가격 책정 능력을 테스트했습니다. 재고 품질 및 깊이에 대한 초기 판독값 중 일부, 특히 주문 처리 침투 분야에서 가장 성숙한 시장인 멕시코에서 우리는 고무되었습니다.
Our investments to grow the commerce business are balanced between developing the current business and scaling new opportunities for categories we are developing, such as groceries and our first-party assortment. Structurally, we believe that our infrastructure for logistics, customer service, fraud prevention and traffic generation with high-frequency users will be key in leading the transition of long-tail categories into online supply. We will continue to invest in these key pieces as we transform our user experience and merchant tools to keep amplifying our assortment with a high-quality experience.
커머스 비즈니스를 성장시키기 위한 투자는 현재 비즈니스를 개발하는 것과 식료품 및 자사 제품과 같이 개발 중인 카테고리에 대한 새로운 기회를 확장하는 것 사이에서 균형을 이루고 있습니다. 구조적으로, 우리는 물류, 고객 서비스, 사기 방지 및 고빈도 사용자와의 트래픽 생성을 위한 우리의 인프라가 원거리에 있는 제품의 온라인 공급화로의 전환을 이끄는 핵심이 될 것이라고 믿습니다. 우리는 고품질을 경험하도록 우리의 구색을 계속 확대하기 위해 사용자 경험과 판매자 도구를 혁신하면서 이러한 핵심 요소에 계속 투자할 것입니다.
Fintech(핀테크)
We had strong results across the board for payments and credit, generating record levels in revenues for fintech.
우리는 지불 및 신용 부문에서 전반적으로 강력한 결과를 얻었으며 핀테크 매출에서 기록적인 수준을 달성했습니다.
Starting with the Credit business, we kept our trajectory of profitably growing our portfolio and within the expected levels of loan defaults. The first quarter closed with a portfolio of $2.4 billion dollars, of which about 53% were consumer loans and 19% was the credit card book. The expansion of the total loan book, up from $1.7 billion dollars at the close of 2021, was driven mostly by those two products as we are originating more personal loans on the Mercado Pago app and ramping up the credit card offering. This quarter, we also launched our first credit operation in Chile with a merchant loan book
신용 사업을 시작으로, 우리는 우리의 포트폴리오를 수익성 있게 성장시켰고, 예상되는 대출 디폴트 수준 이내로 유지했다. 1분기는 24억 달러의 포트폴리오로 마감되었는데, 이 중 약 53%가 소비자 대출이었고 19%가 신용카드 거래였다. 2021년 말 17억 달러에서 증가한 총 대출 한도는 Mercado Pago 앱에서 더 많은 개인 대출을 시작하고 신용 카드 제공을 확대함에 따라 주로 이 두 제품에 의해 주도되었습니다. 이번 분기에 우리는 또한 상인 대출 장부를 가지고 칠레에서 첫 번째 신용 거래를 시작했습니다.
The non performing loans (NPLs) on each individual book are generally stable compared to our historical averages. However, between the accelerated pace of originations in the fourth quarter and the mix shift into a higher exposure to consumer credit, total NPLs as a percentage of the outstanding portfolio is nearly 27.6%, up 330 basis points from the seasonably low rates in the fourth quarter, and are comparable to levels from the second and third quarter of 2021. Importantly, while the NPLs grew on aggregate, they are also reflective of the growth in books with the higher spreads, and the scaling of our still nascent credit card business. The increase in NPLs does not change the course of direction on the profitability of our interestbearing loans, which have sustained its profit margins in this fast-growth scenario. We are operating credit originations diligently to determine the speed at which we can continue growing without running into structural adverse selection or higher risk exposure.
각 개별 장부의 부실 대출(NPL)은 일반적으로 과거 평균에 비해 안정적입니다. 그러나, 4/4분기에 발원 속도가 빨라지고 소 비자 신용에 대한 노출도가 높아지는 혼합 전환 사이에, 미결제 포트폴리오의 백분율로서 총 NPL은 거의 27.6% 이었습니 다. 4분기에 비수기적으로 낮은 금리에서 330bp 상승했으며, 2021년 2분기 및 3분기 수준과 비슷합니다. 중요한 것은 NPL이 총액으로 성장했지만, NPL은 또한 더 높은 스프레드를 가진 서적들의 성장과 여전히 초창기 신용카드 사업의 규모를 반영하고 있다는 점이다. NPL의 증가는 이러한 빠른 성장 시나리오에서 이익 마진을 유지해온 우리의 이자부 대출의 수익성에 대한 방향성을 바꾸지 않습니다. 우리는 구조적 역선택이나 더 높은 위험 노출에 부딪치지 않고 계속 성장할 수 있는 속도를 결정하기 위해 신용 개설을 부지런히 운영하고 있습니다.
We hold a foundational belief that a healthy credit book drives growth throughout our entire ecosystem. A thriving financing business:
우리는 건전한 신용 기록이 전체 생태계에서 성장을 이끈다는 근본적인 믿음을 가지고 있습니다.
• Boosts on-platform conversion.
• Facilitates adoption of more payments in the digital wallet.
• Helps our merchants access more working capital to invest in expansion.
on-platform 전환 향상
디지털 지갑에서 더 많은 지불을 쉽게 채택합니다.
상인들이 더 많은 영업 자본에 접근하여 확장에 투자할 수 있도록 지원
We aim to keep placing new distribution channels and loan products to reach our users and facilitate their financial lives. The most recent service launch was to add an option for consumers to hire credit loans at the moment of making a PIX payment through their digital wallets in Brazil. Until now, PIX has been a payment rail mostly substituting cash transactions in the market. Moving forward, we imagine that it could be the channel for overlaying other financing features over a less expensive transactional rail. With that in mind, in the first quarter, we launched our first consumer credit product iteration on PIX, addressing our users' need to make immediate payments when they do not have cash stored in their wallets. With a few clicks, pre-scored Mercado Pago users can opt to make that payment by accessing funds through Mercado Credito and bear the cost of that interest, while the merchants receive the payment at sight. We believe that there is room for more innovation in credit and payments solutions in Latin America, and that we are well-positioned to be leaders in that transformation.
우리는 새로운 유통 경로와 대출 상품을 지속적으로 배치하여 이용자들에게 다가가고 그들의 금융 생활을 편리하게 하는 것을 목표로 합니다. 가장 최근 서비스 론칭은 소비자가 브라질에서 디지털 지갑을 통해 PIX 결제를 하는 순간에 신용대출을 할 수 있는 옵션을 추가한 것입니다. 지금까지 PIX는 주로 시장에서 현금 거래를 대체하는 결제 레일이었습니다. 앞으로 더 저렴한 거래 레일을 통해 다른 금융 기능을 오버레이하는 채널이 될 수 있다고 상상합니다. 이를 염두에 두고 1분기에PIX에서 첫 번째 소비자 신용 제품을 출시하여 사용자가 지갑에 현금이 없을 때 즉시 결제해야 하는 필요성을 해결했습니다. 몇 번의 클릭으로 사전 점수를 매긴 Mercado Pago 사용자는 Mercado Credito를 통해 자금에 액세스하여 해당 지불을 선택하고 해당 이자 비용을 부담하는 반면 판매자는 즉시 지불을 받을 수 있습니다. 우리는 라틴 아메리카의 신용 및 지불 솔루션에 더 많은 혁신의 여지가 있으며 이러한 변화를 주도할 수 있는 좋은 위치에 있다고 믿습니다.
Our payments processing and acquiring business also continues to thrive. Acquiring TPV reached $17.4 billion dollars in the quarter, growing 46% on a USD basis and over 52% on an FX-neutral basis, driven mostly by off-platform payments. Even with the tough comps of last year’s first quarter, Online Payments TPV and MPOS TPV accelerated sequentially, growing 54% and 72% respectively on an FX-neutral basis. The growth leader is the QR network, which more than doubled TPV year-over-year, with important growth coming from both Argentina and Brazil.
우리의 지불 처리 및 인수 사업도 계속 번창하고 있습니다. TPV 인수는 분기에 174억 달러에 달했으며, 주로 오프 플랫폼 지불에 의해 주도되어 USD 기준으로 46%, FX 중립 기준으로 52% 이상 성장했습니다. 작년 1분기의 힘든 콤프에도 불구하고 Online Payments TPV 및 MPOS TPV는 FX 중립 기준으로 각각 54% 및 72% 성장하여 순차적으로 성장하였습니다.성장 요소는 QR 네트워크로, 전년 대비 TPV가 두 배 이상 증가했으며 아르헨티나와 브라질 모두에서 중요한 성장이 이루어졌습니다.
After adjusting the financing fees to reflect higher interest rates for off-platform transactions, we note a return to similar financing and transactional net take rate levels from last year, offsetting most of the cost pressure observed up to now. We have also diversified our funding approach, reducing our coupon discounting operation in the first quarter and partially financing the prepayment of credit card receivables to our merchants through the issuance of bank certificates of deposits in Brazil. We have not observed signs of merchant churn thus far after implementing the new pricing. For the installments with interest, there are some indications of buyers showing lower adoption rates for paying in installments at these higher rates. All in all, net take rates for the acquiring business are on the right path of balancing cost pressures while sustaining strong volume growth.
오프 플랫폼 거래에 대한 높은 이자율을 반영하도록 금융 수수료를 조정한 후, 우리는 작년과 유사한 금융 및 거래 순이익 률 수준으로의 회귀를 주목하고 있으며, 지금까지 관찰된 비용 압박의 대부분을 상쇄하고 있다. 우리는 또한 자금 조달 방식을 다양화하여 1분기 쿠폰 할인 운영을 줄이고 브라질 은행 예금 증서 발급을 통해 우리 상인들에게 신용카드 미수금 선지급 자금을 일부 조달했다. 우리는 새로운 가격 책정이 시행된 이후 어떤 상인 이탈의 징후도 관찰하지 못했습니다. 이자가 있는 할부의 경우 이처럼 높은 금리로 할부금을 내는 것에 대해 낮은 채택률을 보이는 구매자들의 징후가 있습니다. 전 반적으로, 인수 사업의 순이익률은 강력한 볼륨 증가를 유지하면서, 비용 압박과 균형을 유지하는 올바른 방향으로 가고 있습니다.
With respect to Digital Account, we were pleased to see that volumes and engagement continue to soar. TPV for Digital Account was $7.9 billion dollars, growing about 178% on a USD basis and 180% on an FX-neutral basis. Unique fintech active users reached 35.8 million in the quarter, with higher engagement on wallet transactions and more users taking on credit lines with us. There were almost 23 million users with active asset management accounts in the first quarter, and over one million users buying or selling cryptocurrencies through our digital wallet. We are excited about the role we are playing to create a friendly user interface for crypto in Latin America with this first product launch - nearly 80% of the crypto wallet users are accessing cryptocurrencies for the first time ever. Our fintech services are expanding well beyond payments and we are increasingly able to offer a greater breadth of solutions, paving the way towards the principality of user accounts as we deepen our relationship with them
디지털 계정과 관련하여, 우리는 거래량과 참여도가 계속 치솟는 것을 보고 기뻤습니다. 디지털 어카운트용 TPV는 79억 달러로 USD 기준 약 178%, FX 중립 기준 약 180% 성장 했습니다. 고유한 핀테크 활성 사용자는 해당 분기에 3,580만 명에 달했으며, 지갑 거래에 대한 참여도가 높았으며 더 많은 사용자가 우리와 함께 크레딧 라인을 이용했습니다. 지난 1분 기 액티브 자산 관리 계정을 보유한 사용자는 약 2,300만 명, 디지털 지갑을 통해 암호화폐를 구매하거나 판매하는 사용자는 100만 명을 넘어섰다. 우리는 이번 첫 제품 출시를 통해 중남미에서 암호화폐를 위한 친숙한 사용자 인터페이스를 만들기 위해 우리가 하고 있는 역할에 대해 매우 흥분하고 있습니다 - 거의 80%의 암호화폐 사용자가 사상 처음으로 암호화폐에 액세스하고 있습니다. 우리의 핀테크 서비스는 지불을 훨씬 넘어서 확장되고 있으며 우리는 점점 더 광범위한 솔루션을 제공할 수 있게 되었으며 사용자 계정과의 관계가 깊어짐에 따라 사용자 계정의 주권을 향한 길을 열었습니다.
Financial Results
We achieved record net revenues in the quarter, with $2.2 billion dollars, at a growth rate of 63% on a USD basis and of over 67% on an FX-neutral basis. Along with the sustained transaction growth in gross merchandise volume and total payment volume in the first quarter driving higher revenues, both our commerce and fintech businesses have improved monetization levels year-over-year. The additional services we provide throughout the ecosystem, like advertising, shipping and credit, are boosting revenue growth beyond the fees charged for sales transactions, and these services are key to deepening our relationship with merchants and users on our platform. In Q1, advertising revenues were nearly 1.1% of our GMV, shipping net revenues almost tripled year-over-year, and revenues from our credit business surpassed the $400 milliondollar mark.
당사는 22억 달러의 분기 순매출을 달성했으며, USD 기준 63%, FX 중립 기준 67% 이상의 성장률을 달성했습니다. 1분기 총상품 거래량과 총 결제량이 지속적으로 증가하여 매출 증가를 견인하고 있는 가운데, 당사의 커머스 및 핀테크 사업 모두 수익화 수준이 해마다 개선되고 있습니다. 광고, 배송 및 신용과 같은 당사의 에코시스템 전반에 걸쳐 제공하는 추가 서비 스는 판매 거래에 부과되는 수수료를 넘어 매출 성장을 촉진하고 있으며, 이러한 서비스는 당사의 플랫폼에서 가맹점 및 사용자와의 관계를 심화시키는 데 핵심적입니다. 1분기 광고 매출은 GMV의 1.1%에 육박했고, 해운 순이익은 전년 동기 대비 거의 3배 증가했으며, 신용 사업 매출은 4억 달러를 돌파했습니다.
In the first quarter, we also had a significant year-over-year improvement in gross profit margins, reaching 47.7% with a gross profit record of almost $1.1 billion dollars. Our strong top-line growth creates scale in our business, with operational leverage on our cost base that sustains commerce and payments operations. Shipping costs as a percentage of total revenues continues to decline, even in the first quarter which has a seasonally higher shipping unit cost due to lower volume compared to the previous fourth quarter.
1분기에는 연간 매출총이익률도 크게 개선되어 47.7%에 달하며, 거의 11억 달러의 매출총이익 기록을 달성했습니다. 우리의 강력한 매출 성장은 상거래 및 payments 운영을 유지하는 비용 기반에 대한 운영 레버리지와 함께 비즈니스 규모를 창 출합니다. 전체 수익에서 운송 비용의 비율은 이전 4분기에 비해 물량이 적어 계절적으로 운송 단가가 높은 1분기에도 계속 감소하고 있습니다.
Consolidated operating expenses represented 41.5% of revenues, up from 36.3% in the first quarter of 2021. The main driver of the higher expense rate was an increase in bad debt provisions related to the high levels of originations from our credit book and, more importantly, the ramp-up of our credit card offering. This is the first year of operations for the credit card and, by accounting rules, will increase our bad debt provision in this phase of the rollout for this nascent piece of the business. We track the performance of these early cohorts closely and are comfortable with their performance for now. Isolating the credit card effect in the first quarter, the interest-bearing credit books remain profitable, in line with previous quarters.
연결 영업비용은 매출의 41.5%를 차지했으며, 이는 2021년 1분기의 36.3%에서 증가한 수치입니다. 높은 비용 비율의 주요 원인은 신용 장부의 높은 수준과 더 중요한 것은 신용 카드 제공 확대와 관련된 대손충당금의 증가였습니다. 올해는 신용카드 영업의 첫 해이며 회계 규칙에 따라 이 신규 사업에 대한 출시 단계에서 부실채권 충당금을 늘릴 것입니다. 우리는 이러한 초기 코호트의 성과를 면밀히 추적하고 현재로선 그들의 성과에 만족합니다. 1분기 신용카드 효과를 제외하면 이자부 신용장부는 이전 분기와 비슷한 수준의 수익성을 유지하고 있습니다.
Total operating expenses as a percentage of revenues, excluding bad debt charges, were similar to the first quarter of 2021, with 30.2% compared to 30.1%. Removing the bad debt effect, sales and marketing expenses represented 12.8% of revenues, and we have delivered operational leverage year-overyear on these expenses as we continue to invest efficiently in customer acquisition and branding initiatives. Additionally, with our commitment to constructing leading user experiences through innovation and technology, we continue to invest in the expansion of our team. This includes software engineers and product developers in accordance with our annual hiring plan. As a result, we are increasing the spend as a percentage of revenues for general and administrative expenses and product development expenses.
대손충당금을 제외한 매출액 대비 총운영비는 2021년 1분기와 비슷해 30.1% 대비 30.2%였다. 불량 부채 효과를 제거하여 영업 및 마케팅 비용이 매출의 12.8%를 차지했으며, 당사는 고객 획득 및 브랜드 이니셔티브에 지속적으로 효율적으로 투자하면서 매년 이러한 비용에 대한 운영 레버리지(leverage)를 제공했습니다. 또한, 혁신과 기술을 통해 선도적인 사용자 경험을 구축하기 위한 당사의 노력과 함께 팀 확장에 지속적으로 투자하고 있습니다. 여기에는 연간 채용 계획에 따라 소프트웨어 엔지니어와 제품 개발자가 포함됩니다. 그 결과, 우리는 일반 및 관리 비용 및 제품 개발 비용의 수익에서 차지하는 비율을 늘리고 있습니다.
With that, our operating margin for the quarter reached 6.2%, with $139 million dollars, slightly lower than the 6.6% margin from last year’s first quarter, and up $48 million from the total $91 million dollars in income from operations in the first quarter of 2021.
이로써 분기 영업이익율은 6.2%로 지난해 1분기 6.6%보다 약간 낮은 1억3900만 달러, 2021년 1분기 전체 영업이익인 9100만 달러보다 4800만 달러 증가했다.
The foreign currency losses in the quarter were only three million dollars. From time to time, the Company acquires shares of its own common stock in the Argentine market and pays for them in Argentine pesos at a price that reflects the additional cost of accessing US dollars through an indirect mechanism, because of restrictions imposed by the Argentine government for buying US dollars at the official exchange rate in Argentina. This loss was partially offset by Brazilian Real appreciation during the first quarter of 2022.
당분기의 외화 손실은 겨우 3백만 달러였습니다. 때때로 회사는 아르헨티나 시장에서 자사 보통주의 주식을 취득하고 아르헨티나의 공식 환율로 미국 달러를 사는 데 아르헨티나 정부가 부과한 제한 때문에 간접 메커니즘을 통해 미국 달러에 접근하는 추가 비용을 반영하는 가격으로 아르헨티나 페소로 지불합니다. 이 손실은 2022년 1분기 동안 브라질 헤알화 절상으로 부분적으로 상쇄되었습니다.
Interest expenses were 2.5% of net revenues, similar to the prior quarters, yet lower than the 6.6% spent in Q1 of last year with the loss on debt extinguishment related to the convertible 2028 Notes repurchase.
이자 비용은 순수익의 2.5%로 이전 분기와 유사하지만 2028년 전환사채 환매와 관련된 부채 소멸 손실로 작년 1분기에 지출한 6.6%보다는 낮습니다.
Finally, we delivered a net income of $65 million dollars, at a 2.9% margin, a significant improvement compared to the net loss incurred last year.
마지막으로 우리는 2.9% 마진으로 6,500만 달러의 순이익을 달성했으며 이는 작년에 발생한 순 손실에 비해 크게 개선된 것입니다.
Progressing Our Mission in 2022
Similar to the trend of the last couple of years, there is macroeconomic and sociopolitical uncertainty in Latin America as we look to the near future. Given this uncertainty, we will continue to invest for growth in our core business as well as in the continuous launches of new features and services that expand our ecosystem. To develop more products and accelerate our ability to deploy them, we are also investing in the growth of our team, and we aim to onboard nearly 14,000 new employees this year.
지난 몇 년간의 추세와 마찬가지로 가까운 미래를 내다볼 때 라틴 아메리카에는 거시경제적, 사회정치적 불확실성이 존재합니다. 이러한 불확실성을 감안할 때 우리는 핵심 비즈니스의 성장과 생태계를 확장하는 새로운 기능 및 서비스의 지속적인 출시를 위해 계속 투자할 것입니다. 더 많은 제품을 개발하고 배치하는 능력을 가속화하기 위해 팀의 성장에도 투자하고 있으며, 올해는 14,000명에 가까운 신입 사원을 채용하는 것을 목표로 하고 있습니다.
We are confident that we are progressing our mission to democratize access to commerce and financial services throughout Latin America. We are off to a strong start in terms of execution and results this year, and we will continue to grow while remaining focused on our priorities and conscious of our path towards improvements in operating efficiency.
우리는 라틴 아메리카 전역에서 상업 및 금융 서비스에 대한 액세스를 민주화하기 위한 우리의 사명을 진행하고 있다고 확신합니다. 우리는 올해 실행 및 결과 면에서 강한 출발을 보이고 있으며, 우리는 우리의 우선순위에 초점을 맞추고 운영 효율성 개선을 향한 우리의 길을 인식하면서 성장을 계속할 것입니다.
On behalf of our management team, we appreciate the continued interest of our investors and stakeholders in tracking our developments and are looking forward to providing more updates on our performance in future quarters. The best is yet to come.
경영진을 대표하여 당사의 발전을 추적하는 데 있어 투자자와 이해관계자의 지속적인 관심에 감사드리며 향후 분기 실적에 대한 더 많은 업데이트를 제공할 수 있기를 고대하고 있습니다. 최고는 아직 오지 않았습니다.
감사합니다.
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