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America's Car-Mart(CRMT) 2022년 4분기 실적 발표

by Meinung 2022. 5. 30.
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1.기업개요

 

 

About America's Car-Mart

America’s Car-Mart, Inc. (the “Company”) operates automotive dealerships in twelve states and is one of the largest publicly held automotive retailers in the United States focused exclusively on the “Integrated Auto Sales and Finance” segment of the used car market. The Company emphasizes superior customer service and the building of strong personal relationships with its customers. The Company operates its dealerships primarily in smaller cities throughout the South-Central United States selling quality used vehicles and providing financing for substantially all of its customers. For more information about America’s Car-Mart, including investor presentations, please visit our website at www.car-mart.com.

 

 

America's Car-Mart, Inc는 12개 주에서 자동차 대리점을 운영하고 있으며 중고차 시장의 통합 자동차 판매 및 금융 부문에 독점적으로 초점을 맞춘 미국 최대의 공개 자동차 소매업체 중 하나입니다. 회사는 우수한 고객 서비스와 고객과의 강력한 개인적 관계 구축을 강조합니다. 회사는 주로 미국 중남부 전역의 작은 도시에서 대리점을 운영하며 고품질의 중고차를 판매하고 거의 모든 고객에게 자금을 제공합니다.

 

 

 

 

 

 

2.실적리뷰

 

 

CRMT의 CEO인 Jeff Williams의 발언을 보고 가겠습니다.

 

 

 

“Revenue grew 26% to $352 million, including a 39% increase in interest income to $42 million, for the fourth quarter of fiscal 2022 compared to the prior year quarter. The average sales price increased 24% to $17,860 and unit sales volume dropped 1%. Our sales volume productivity of 35.6 units sold per dealership per month for the quarter was strong and, in the last 20+ years, second only to the prior year’s fourth quarter of 36.5,” said Jeff Williams, President and CEO. “We are increasing market share while facing challenges stemming from ongoing supply and demand imbalances in the used car market, inflation, and declining consumer confidence. We expect to see additional productivity improvements as we leverage our investments and competitive strengths.”

 

 

2022 회계연도 4분기 매출은 전년 동기 대비 이자소득이 4200만 달러로 39% 증가한 것을 포함해 3억5200만 달러로 26% 증가했다. 평균 판매 가격은 17,860달러로 24% 증가했고 판매량은 1% 감소했습니다. 분기 동안 딜러점당 월 35.6대의 판매량 생산성은 강세를 보였으며, 지난 20년 이상 동안 전년 4분기(36.5대)에 이어 2위를 차지했습니다.

 

우리는 중고차 시장의 지속적인 수급 불균형, 인플레이션 및 소비자 자신감 하락으로 인한 도전에 직면하면서 시장 점유율을 높이고 있습니다.당사는 투자와 경쟁 우위를 활용함에 따라 추가적인 생산성 향상을 기대할 수 있습니다.

 

 

 

 

 

 

“Collections and credit results for both the quarter and the full year were strong. For the quarter, net charge-offs were 5.6%, well below the prior five-year and ten-year averages of 6.6% and 7.2%, respectively. For the full fiscal year, net charge-offs were 20.2% compared to five-year and ten-year averages of 25.5% and 26.5%, respectively. Collections per account per month for the quarter were up 5% to $586 over the prior year quarter and up 20% sequentially. When considering the effects of prior year stimulus payments and the current year term increase, our collections were up significantly during the quarter,” said Mr. Williams. “While credit results will likely continue to normalize, we believe that net charge-off levels in the future will be closer to the lower end of our historical ranges. We anticipate that even with longer term contracts, our cash-on-cash returns will be attractive when measured by our historical results.”

 

 

분기 및 전체 기간 동안의 수집과 신용 결과가 모두 강세를 보였습니다. 해당 분기의 경우 불량채권 상각5.6%로, 직전 5년 평균과 10년 평균인 6.6%와 7.2%크게 밑돌았다. 전체 회계연도의 경우 불량채권 상각은 20.2%로 5년 평균과 10년 평균이 각각 25.5%, 26.5%였다. 해당 분기의 월별 계정별 징수액은 전년 분기 대비 5% 증가한 586달러를 기록했으며 순차적으로 20% 증가했다.

 

전년도 부양비 지급 및 당기 증가 효과를 고려할 때, 당기의 징수액은 크게 증가 하였다. 신용 결과가 계속해서 정상화될 가능성이 높지만 미래의 순 상각 수준은 역사적 범위의 하단에 더 가까워질 것으로 믿습니다. 장기 계약을 하더라도 역사적 결과로 측정할 때 현금환원 수익률이 매력적일 것으로 예상합니다.

 

 

 

 

 

 

“As previously communicated, we are continuing to invest in key areas of the business including Recruiting, Training and Retention, Inventory Procurement/Management, Customer Experience and Digital/Information Technology. Our most important opportunity is sourcing affordable, mechanically sound vehicles at sufficient quantities to support the high consumer demand for our offering. Our investments should enable dealerships to support an average of 1,000 or more active customers per dealership – currently, our dealerships average 618 customers each. This growth will be achieved primarily by improving sales volume productivity. At fiscal year-end, eleven individual dealerships had more than 1,000 active customers each,” added Mr. Williams. “Over the last five years we have grown our customer count by an average of 7.3% per year, or 42%, while we have grown our store count by just 10%. If we experience that same growth rate over the next five years, we could be supporting over 135,000 customers; 150,000 customers in less than seven years. We have an obligation to serve more customers as we improve lives and reduce the stress of car ownership by keeping our customers on the road. While our primary focus is leveraging our existing dealership base, we anticipate acquisitions and new lot openings will also likely contribute materially to our future growth.”

 

 

앞서 전달한 바와 같이, 당사는 채용, 교육 및 보유, 재고 조달/관리, 고객 경험 및 디지털/정보 기술을 포함한 비즈니스의 핵심 영역에 지속적으로 투자하고 있습니다. 당사의 가장 중요한 기회는 당사의 제품에 대한 높은 소비자 수요를 지원할 수 있는 충분한 양의 저렴하고 기계적으로 건전한 차량을 조달하는 것입니다. 당사의 투자를 통해 딜러점은 딜러점당 평균 1,000명 이상의 활성 고객을 지원할 수 있습니다. 현재, 우리의 대리점들은 각각 평균 618명의 고객들을 지원합니다. 이러 한 성장은 주로 판매량 생산성 향상을 통해 달성됩니다. 회계 연도 말에 11개의 개별 대리점에서 각각 1,000개 이상의 활 성 고객을 확보했습니다. 지난 5년 동안 당사는 고객 수를 연평균 7.3% 또는 42% 늘린 반면, 매장 수는 10%만 증가했습니다.

 

향후 5년간 동일한 성장률을 보일 경우 135,000명 이상의 고객을 지원할 수 있습니다. 7년 이내에 150,000명의 고객을 지원할 수 있습니다. 우리는 더 많은 고객에게 서비스를 제공할 의무가 있습니다. 우리는 고객을 도로 위에서 유지함으로써 삶을 개선하고 자동차 소유의 스트레스를 줄일 수 있습니다. 우리의 주요 초점은 기존 대리점 기반을 활용하는 것이지만 인수 및 신규 부지 개설도 미래 성장에 실질적으로 기여할 것으로 예상합니다.

 

 

 

 

 

“Rising interest rates and high overall inflation levels characterize the current operating environment. Because of its flexibility, historically, our business has performed well through both recessions and expansions, inflation and deflation, and when used car prices are both high and low. A conservative financial structure and disciplined focus on cash flows enable us to manage through a variety of environments, including higher interest rates and inflation, and provide us with significant competitive advantages. Our lower interest rate relative to competitors provides a benefit to our marketing efforts yet still affords us room to increase rates should conditions merit,” said Mr. Williams. “We are mindful that inflation is a headwind for all of our customers; fortunately, significant increases in compensation for lower wage earners provide some offset. Our best weapon against inflationary operating cost pressures is a combination of higher volumes and greater efficiency. We believe that we would be selling a significantly greater number of vehicles if we had sufficient availability at lower price points.”

 

상승하는 이자율과 전반적으로 높은 인플레이션 수준은 현재 운영 환경의 특징입니다. 이러한 유연성 때문에, 역사적으로, 우리의 사업은 불황과 확장, 인플레이션과 디플레이션 그리고 중고차 가격이 높고 낮을 때 모두 좋은 성과를 거두었습니다. 보수적인 재무 구조와 현금 흐름에 대한 체계화된 집중을 통해 더 높은 이자율과 인플레이션을 포함한 다양한 환경을 관리하고 우리에게 상당한 경쟁 우위를 제공합니다. 경쟁업체에 비해 낮은 이자율은 마케팅 활동에 이점을 제공하지만 조건이  충족되면 이자율을 인상할 여지를 여전히 제공합니다. 우리는 인플레이션이 우리 고객 모두에게 역풍이라는 것을 염두에 두고 있습니다. 다행히도 저임금 근로자에 대한 보상의 상당한 증가는 어느 정도 상쇄를 제공한다. 인플레이션으로 인한 운영  비용 압박에 대처하는 가장 좋은 무기는 더 많은 볼륨과 더 높은 효율성을 조합하는 것입니다. 보다 저렴한 가격으로 충분 한 가용성이 확보된다면 훨씬 더 많은 수의 차량을 판매할 수 있을 것이라고 생각합니다.

 

 

 

 

 

 

“We are pleased with our progress and the results given the current difficult operating environment with fourth quarter net income of $26.7 million, and diluted earnings per share of $4.01. The fourth quarter fiscal 2021 diluted earnings per share of $6.19 included an $11.5 million after-tax decrease to the allowance for credit losses or $1.65 diluted earnings per share increase. We also had nice leveraging of SG&A costs as a percentage of sales for both the quarter (at 13.2% compared to 14.5% for the comparable prior year quarter) and full fiscal year (at 14.7% compared to 16.2% for the prior year). This is especially impressive considering the increased costs in the current inflationary environment for most of our expenses, but especially the wage pressures,” said Vickie Judy, CFO. “We are investing in and building for our future to support a growing number of associates and customers.”

 

4분기 순이익 2,670만 달러, 희석 주당 이익 4.01달러로 현재 어려운 운영 환경을 감안할 때 당사의 진행 상황과 결과에 만족합니다. 2021 회계연도 4분기 희석 주당 순익 $6.19에는 신용 손실 충당금에 대한 세후 $1150만 감소 또는 희석 주당 순익 $1.65 증가가 포함되었습니다. 우리는 또한 분기(비교 전년도 분기의 14.5%와 비교하여 13.2%)와 전체 회계 연도(전년의 16.2%와 비교하여 14.7%)에 대한 판매 비율로 따져볼때 판관비를 잘 활용했습니다. 이는 현재의 인플레이션 환경에서 대부분의 비용, 특히 임금 압박에 대한 비용 증가를 고려할 때 특히 인상적입니다"라고 Vickie Judy CFO는 말했습니다. 우리는 점점 더 많은 관계자와 고객을 지원하기 위해 미래를 보고 투자하고 있습니다.

 

 

 

 

 

“We repurchased 92,000 shares of our common stock during the quarter at an average price of approximately $89 for a total of $8.2 million. Since February 2010, we have repurchased 6.8 million shares (57.9% of our outstanding shares on January 31, 2010) at an average price of approximately $42. During fiscal 2022, we grew finance receivables by $292 million, increased inventory by $33 million, repurchased $35 million of our common stock and funded $21 million in capital expenditures, all while holding our debt, net of cash, to 36.1% of receivables.” added Ms. Judy. “At April 30, 2022, approximately 90% of our debt was securitized non-recourse debt.”

 

우리는 이번 분기에 보통주 92,000주를 평균 약 89달러에 총 820만 달러 재매입했습니다. 2010년 2월 이후로 우리는 평균 약 $42의 가격으로 680만 주(2010년 1월 31일 발행 주식의 57.9%)를 재매입 했습니다. 2022 회계연도 동안 우리는 현금  을 제외한 부채를 채권의 36.1%로 유지하면서 금융채권을 2억 9,200만 달러, 재고를 3,300만 달러 늘렸으며, 보통주 3,500만 달러를 환매했으며 자본 지출로 2,100만 달러를 지원했습니다. 2022년 4월 30일 현재 당사 부채의 약 90%가 유동화된 비소구 부채였습니다.

 

 

 

 

 

 

 

매출 : 351.84M

예측 : 297.23M(+18.37%)

 

EPS : 4.01

예측 : 3.1(+29.35%)

 

 

 

CRMT의 실적 및 YoY

 

 

현금 및 현금성 자산

 

 

 

*CRMT의 사회적 책임 리포트

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

감사합니다.

 

 

 

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